עזרים לבניית אסטרטגיות מסחר באופציות מעוף
ראשית, נסביר את משמעות המילים אסטרטגיית מעו"ף. אסטרטגיית מעו"ף היא שילוב של מספר אופציות מעו"ף שמשמשות את הסוחר (כל אחת לפי ייעודה: קניה, מכירה, בכסף או מחוץ לכסף, אופציית קול או אופציית פוט) לבניית פאזל אחד מורכב העונה להערכות השוק אותן הוא צופה.
כיצד מחליטים איזו אסטרטגיה ליישם בכל זמן נתון ?
בכדי לבנות אסטרטגיית מסחר מנצחת בשוק המעוף חייבים השחקנים לבצע מספר הערכות בסיסיות מקדימות ומתוך הערכות אלו להקיש על העתיד לבוא. על מנת להבין כיצד ניגשים השחקנים לבניית אסטרטגיה חייבים לדעת קודם כל מהם הגורמים המשפיעים על תמחור האופציות:
1. אלמנט הזמן – אופציה היא הסכם בין קונה למוכר לאספקת מוצר כלשהו במחיר כלשהו ובזמן כלשהו. אי לכך ברור לכל סוחר אופציות כבר מעצם השימוש במילה אופציה כי מדובר במוצר פיננסי שהוא למעשה מוצר זמני ומתכלה בחלוף הזמן. לכל אופציה יש אורך חיים מוגדר ומועד פקיעה ידוע מראש. אי לכך במידה וכל יתר הפרמטרים נותרים בלי שינוי הרי שככל שיחלוף זמן ערכה של האופציה ישחק וירד (מעולה לכותב האופציה – וגרוע באותה מידה לרוכש האופציה). אלמנט הזמן הוא אולי האלמנט המשמעותי והחשוב ביותר כיוון שרבים הסוחרים אשר נשענים על ההבנה שהזמן ישחוק את מחיר האופציה ומתוך כך בונים אסטרטגיה המסתמכת על נתון זה.
2. תנודתיות – ככל שהתנודתיות (סטיית התקן) בנכס הבסיס (מדד המעוף) עולה היא יוצרת יותר הזדמנויות ליצירת רווחים עבור מחזיקי האופציות ועל כן כותבי האופציות (מוכרי האופציות) דורשים וגם מקבלים "תוספת סיכון" על השקעתם. ככל שהתנודתיות בנכס הבסיס עולה – עולה ערך האופציה במידה ויתר המשתנים נותרים ללא שינוי. ניתן להשוות את זה לחברת ביטוח. פריימת הביטוח עולה ככל שהסיכוי שלי כמבוטח להקלע ל"מקרה ביטוחי" (תאונה או פריצה...), כשהסיכוי למקרה כזה הוא קלוש - הרי כל חברות הביטוח ירוצו למכור לי ביטוח כדי לזכות בכספי והתחרות ביניהן תוזיל את עלויות הפרמיה.
3. ריבית – ככל ששיעור הריבית במשק יהיה גבוה יותר כך יתומחרו אופציות CALL במחירים גבוהים יותר. מדוע? הסיבה פשוטה, כותבי האופציות מעוניינים בפרמיה המשולמת להם ע"י רוכשי האופציות. כלומר הם מעוניינים ביצירת רווחים עבור השקעתם ועל נטילת הסיכון שבגינה. ככל שהריבית במשק עולה המוטיבציה של הכותבים להמשיך ולכתוב אופציות במחירים נמוכים יורדת כיוון שהם מקבלים תשואה פחותה ביחס לאלטרנטיבות אך הסיכון שלהם לא פחת. על כן באופן מיידי עולים מחירי האופציות כאשר עולה הריבית במשק (בהנחה שיתר המשתנים נותרים ללא שינוי).
לאחר שהבנו את עיקרי הפרמטרים המשפיעים על תמחור האופציות ניתן לגשת לבניית אסטרטגיה. בניית אסטרטגיה מורכבת ממספר רב של שיקולים והערכות אשר מבצע הסוחר טרם קבלת ההחלטות:
- מהו הכיוון הכללי של השוק ? עליה / ירידה / דשדוש. לכל כיוון של השוק יש להתאים את האסטרטגיה הרצויה.
- בהתחשב בניתוח טכני, מפת פוזיציות פתוחות, יחסי כוחות בין כתיבות קולים לפוטים וניתוחים נוספים מבצעים השחקנים בשוק המעוף הערכות לגבי נקודות התמיכה וההתנגדות (נקודות בהם עשויים להיות ריכוזים גדולים של קונים או מוכרים).
- לאחר שסומנו הכיוונים והנקודות המשמעותיות על ציר המחירים מבצע הסוחר הערכת מצב בנוגע לתנודתיות השוק / סטיות תקן. תנודתיות גבוהה יכולה להביא לפריצה קלה ומהירה של רמות תמיכה / התנגדות – ויש להתחשב בכך טרם קבלת ההחלטות.
- הכרת ההיסטוריה אף פעם לא הזיקה. לפעמים ריענון הזיכרון לגבי חודש המסחר הספציפי בראיה היסטורית יחשוף בפנינו טפח שלא נחשפנו אליו בקריאת הנתונים היבשים. ישנם חודשי מסחר הידועים כחודשים של עליות או ירידות באופן סטטיסטי, ישנם חודשים הידועים כחודשים בהם עדיף להדיר את רגלינו ממסחר בהם עקב מחזורי מסחר נמוכים המקנים יתרון ברור לגופים גדולים. הכרת ההיסטוריה והסטטיסטיקה של השוק מועילה פעמים רבות.
- הכרת לוח השנה ויומן הארועים הכלכליים החודשי – הינה חלק בלתי נפרד מאורך חייו של שחקני המעוף. בישראל ישנם לא מעט ארועים משמעותיים הן כלכליים והן גיאופוליטיים שעלינו לקחת בחשבון. נוסף על כך ישנם חודשים עמוסי חגים המותירים מעט מאוד ימי מסחר. כל נתון חייב לקבל משמעות מראש טרם בניית האסטרטגיה.
לאחר שיקלול כל הנתונים בוחר הסוחר בטווח המסחר הרצוי לו על פי ראות עיניו. בהתאם לטווח זה נבנית האסטרטגיה המתאימה ביותר, תוך הכרת ניהול הסיכונים הרצוי וגובה הבטחונות הנדרשים לביצוע האסטרטגיה.
תגיות: מאמרים שוק ההון, אופציות מעו"ף, אסטרטגיות מעו"ף
צור קשר
ניווט בקטגוריה זו
-
מסחר בבורסה
- מסחר בבורסה
- מסחר אוטומטי בבבורסה - מסחר אוטומטי במניות
- מאיה בורסה - Tase.co.il
- חדשות כלכלה - חדשות שוק ההון
- מסחר באופציות מעו"ף
- אופציות על מניות (אופציות מניות)
- אופציות מט"ח
- מסחר עצמאי בבורסה - שאלות נפוצות
- בורסה תל אביב - בורסה ת"א
- מדד המעו"ף - מניות בבורסה - חברות בבורסה
- תוכנת מסחר בבורסה
- ברוקר
- מסחר עצמאי עמלות - מסחר עצמאי במניות
- מסחר בבורסה ללא תשלום חודשי
- מסחר באופציות מעו"ף - אסטרטגיות מעו"ף
- אסטרטגיית קניית אופציית Call
- מכירת / כתיבת אופציית Call
- מכירת / כתיבת אופציית Put
- קניית אופציית Put
- אסטרטגיית מרווח עולה / Bull Spread / מרווח שורי עולה
- אסטרטגיית מרווח יורד / Bear Spread / מרווח דובי יורד
- אסטרטגיית Ratio Hedge ( רשיו הדג' )
- רכישת חוזה סינטטי / רכישת חוזה עתידי (LONG FUTURES)
- מכירת חוזה סינטטי / מכירת חוזה עתידי בחסר (SHORT FUTURES)
- אסטרטגיית Covered Call
- רכישת חוזה סינטטי מדורג/ רכישת חוזה עתידי מדורג (אסטרטגיית צילינדר)
- מכירת חוזה סינטטי מדורג/ מכירת חוזה עתידי מדורג בחסר (אסטרטגיית צילינדר)
- אסטרטגיית קניית פרפר (LONG BUTTERFLY)
- אסטרטגיית מכירת פרפר (SHORT BUTTERFLY)
- אסטרטגיית קניית אוכף (LONG STRADDLE)
- אסטרטגיית מכירת אוכף ( SHORT STRADDLE)
- אסטרטגיית מכירת אוכף קטום / מכירת שוקת ( SHORT STRANGLE)
- אסטרטגיית קניית אוכף קטום / קניית שוקת (LONG STRANGLE)
- אסטרטגיית קניית קונדור (Long Iron Condor)
- אסטרטגיית מכירת קונדור (Short Iron Condor)
- אסטרטגיית מכירת M
- מערכות מסחר בבורסה
- תוכנות עזר לסוחרים
הרשמה לניוזלטר
חדש באתר